Podmienky a ustanovenia

Podmienky a pravidlá


I. Základné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sú vydané v súlade s § 1751 a nasl. zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“)
ProLean Consulting s.r.o.
IČO: 040 36 344
DIC: CZ 040 36 344
Námestie: Kanice 239
zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, oddiel C, vložka 87859
Číslo účtu: 2500789334 / 2010
Bankové spojenie: FIO banka a.s.
IBAN: CZ57 2010 0000 0025 0078 9334
kontaktné údaje: Ing. Dušan Dostál
e-mail: dostalova@prolean.cz
telefón: +420 723 716 602
(ďalej len „predávajúci“)  

 

2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na uvedenej internetovej adrese (ďalej len „internetový obchod“).

3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Akékoľvek odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
4. Kúpna zmluva sa uzatvárá v českom jazyku.

 

II. Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare vrátane cien jednotlivých tovarov a ich hlavných charakteristík sú uvedené v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov na vrátenie tovaru, ak ho vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť bežnou poštovou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zobrazené v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje rokovanie o kúpnej zmluve za individuálne dohodnutých podmienok.
2. Všetky prezentácie tovaru v katalógu internetového obchodu majú len informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

3. Informácie o nákladoch spojených s balením a doručením tovaru sú zverejnené v internetovom obchode. Informácie o nákladoch spojených s balením a doručením tovaru uvedené v internetovom obchode platia len v prípadoch, keď je tovar dodaný v rámci územia Českej republiky a Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.

 

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

1. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci zadá objednávku nasledujúcimi spôsobmi:

  • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak sa predtým zaregistrovali v internetovom obchode,
  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet položiek, spôsob platby a doručenie.

4. Pred odoslaním objednávky môže kupujúci skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré zadal do objednávky. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Objednávka s platbou. Informácie uvedené v objednávke predávajúci považuje za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho, že sa s týmito podmienkami oboznámil.
5. Predávajúci ihneď po prijatí objednávky zašle kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri objednávke. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Potvrdenie je priložené k aktuálnym obchodným podmienkam predávajúceho. Kúpna zmluva sa uzatvára potvrdením objednávky predávajúcim na e-mailovú adresu kupujúceho.

6. Ak predávajúci nemôže splniť niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke, zašle na e-mailovú adresu kupujúceho zmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva sa v takom prípade uzatvára potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže objednávku zrušiť, kým kupujúcemu nebude doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky na telefónnom čísle alebo e-maile predávajúceho uvedenom v týchto obchodných podmienkach.

 8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvádzaní ceny tovaru v internetovom obchode alebo počas procesu objednávania, predávajúci nie je povinný dodať tovar kupujúcemu za túto zjavne nesprávnu cenu, a to ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho o chybe a zašle zmenenú ponuku na e-mailovú adresu kupujúceho. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva sa v takom prípade uzatvára potvrdením prijatia kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.

 

IV. Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho v internetovom obchode má kupujúci prístup k svojmu zákazníckemu účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci zadávať objednávky tovaru. Kupujúci si môže objednať tovar aj bez registrácie.
2. Pri registrácii zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť všetky údaje správne a pravdivo. Kupujúci je povinný v prípade akejkoľvek zmeny aktualizovať údaje uvedené v užívateľskom účte. Údaje poskytnuté kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru predávajúci považuje za správne.

3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup k jeho zákazníckemu účtu. Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek zneužitie zákazníckeho účtu tretími stranami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používať zákaznícky účet.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, najmä ak kupujúci nepoužíva svoj užívateľský účet dlhší čas, alebo ak kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä pokiaľ ide o nevyhnutnú údržbu hardvéru a softvéru Predávajúceho, prípadne nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

 

 V. Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Kupujúci môže uhradiť cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nasledujúcimi spôsobmi:
• Bezhotovostný prevod na bankový účet predávajúceho č. 2500789334/2010, vedený vo FIO banke a.s.
2. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Pokiaľ nie je nižšie výslovne uvedené inak, rozumie sa aj kúpna cena a náklady spojené s dodaním tovaru.
4. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány sa kupujúci riadi pokynmi príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
3. Tovar sa dodáva kupujúcemu:
• na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke
• prostredníctvom miesta doručenia balíkov na adresu miesta doručenia balíka uvedenú kupujúcim,

4. Výber spôsobu doručenia sa vykonáva pri objednávaní tovaru.
5. Náklady na dodanie tovaru sú v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúceho. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na osobitnú požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto, ktoré kupujúci určí v objednávke, je kupujúci povinný tovar pri dodaní prevziať. V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potrebné dodať tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru, prípadne náklady spojené s iným spôsobom dodania.

7. Pri preberaní tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb o tom bezodkladne informovať dopravcu. Ak sa zistí, že obal je rozbitý, čo naznačuje neoprávnené vniknutie do zásielky, kupujúci nemusí zásielku od dopravcu prevziať.
8. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je zaslaný na e-mailovú adresu kupujúceho.
9. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením plnej kúpnej ceny za tovar vrátane nákladov na dodanie, nie však pred prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodné zničenie, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, ale neurobil tak v rozpore s kúpnou zmluvou.

 

 VI. Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svojej podnikateľskej činnosti spotrebiteľa, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
2. Ochranná lehota je 14 dní
• odo dňa prevzatia tovaru,
• odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy viacero druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí
• odo dňa prijatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru.

3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
• poskytovanie služieb, ak boli vykonané s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho, že v takom prípade nemá právo odstúpiť od zmluvy,
• dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho a ktoré sa môžu vyskytnúť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
• dodanie tovaru, ktorý bol prispôsobený podľa želania kupujúceho alebo pre osobu kupujúceho alebo pre účely spoločnosti, napríklad pridanie loga, úprava farby materiálov, úprava textu, úprava grafiky a iné individuálne úpravy,
• dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol doručený s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,

4. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci zaslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy v lehote na odstúpenie od zmluvy.
5. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo jednoducho pripojiť k balíku meno, priezvisko, faktúru, číslo objednávky a kontaktné údaje. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na e-mail alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci okamžite potvrdí prijatie formulára kupujúcemu.

6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť tovar predávajúcemu do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, že tovar nie je možné vrátiť obvyklou poštovou cestou vzhľadom na jeho povahu.
7. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu okamžite, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky finančné prostriedky vrátane nákladov na doručenie, ktoré od kupujúceho prijal rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti prijaté prostriedky kupujúcemu iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu nevzniknú dodatočné náklady.
8. Ak si kupujúci zvolil iný spôsob dodania ako najlacnejší ponúkaný predávajúcim, predávajúci vráti kupujúcemu náklady na dodanie tovaru v množstve zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu doručenia.

9. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu prijaté finančné prostriedky skôr, ako kupujúci odovzdá tovar kupujúcemu alebo preukáže, že tovar zaslal predávajúcemu.
10. Kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu nepoškodený, nenosený a nekontaminovaný a ak je to možné, v pôvodnom obale. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať nárok na náhradu škody spôsobenej tovarom proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu predaja zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci je povinný bezodkladne informovať kupujúceho prostredníctvom e-mailovej adresy uvedenej v objednávke a vrátiť všetky finančné prostriedky vrátane nákladov na doručenie, ktoré od kupujúceho dostal na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, rovnakým spôsobom alebo spôsobom určeným kupujúcim. 

 

VII. Práva z vadného plnenia
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia tovaru:
• tovar má vlastnosti dohodnuté zmluvnými stranami a v prípade neexistencie dohody také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a ním vykonávanú reklamu;
• tovar je vhodný na účel určený predávajúcim na jeho použitie alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
• kvalita alebo dizajn tovaru zodpovedá dohodnutej vzorke alebo šablóne, ak bola kvalita alebo dizajn určený podľa dohodnutej vzorky alebo šablóny,
• existuje tovar v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti a
• tovar spĺňa zákonné požiadavky.

2. Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, tovar sa považuje za chybný pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare, do dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na tovar predávaný za nižšiu cenu na vadu, na ktorú bola dohodnutá nižšia cena, na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho bežným používaním, na vadu zodpovedajúcu stupňu používania alebo opotrebovania, ktoré mal tovar pri jeho prevzatí kupujúcim, alebo ak vyplýva z povahy tovaru.

3. V prípade vady môže kupujúci uplatniť reklamáciu predávajúcemu a požadovať:
• výmena za nový tovar,
• primeranú zľavu z kúpnej ceny,
• odstúpiť od zmluvy.
4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
• ak má tovar podstatnú vadu,
• ak sa vec nedá správne používať z dôvodu opakovania chyby alebo chýb po oprave,
• v prípade veľkého počtu chýb tovaru.

 5. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci uplatnil právo, aký je obsah reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o termíne a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o oprave a jej trvaní, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec rozhodne o reklamácii bezodkladne, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Táto lehota nezahŕňa čas primeraný druhu výrobku alebo služby potrebný na odborné posúdenie chyby. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy je predávajúcemu vyjadrená vôľa kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia).

7. Predávajúci informuje kupujúceho písomne/e-mailom o výsledku reklamácie.
8. Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia, ak pred prevzatím veci vedel, že vec je vadná, alebo ak si vadu spôsobil sám.
9. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu úmyselne vynaložených nákladov v súvislosti s reklamáciou. Toto právo môže kupujúci uplatniť u predávajúceho do jedného mesiaca od uplynutia záručnej doby.
10. Kupujúci má na výber spôsob reklamácie.

 

VIII. Služba
1. Zmluvné strany si môžu navzájom doručovať všetku písomnú korešpondenciu e-mailom.
2. Kupujúci doručuje korešpondenciu predávajúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje korešpondenciu kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

 

XI. Mimosúdne riešenie sporov
1. Na riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu online riešenia sporov (RSO) na http://ec.europa.eu/consumers/odr možno použiť na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim na základe kúpnej zmluvy.

 2. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).

 3. Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Ústredná inšpekcia Slovenskej obchodnej inšpekcie,
so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27,
Internetová adresa: https://www.soi.sk,
je príslušným orgánom v zmysle nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

 

X. Záverečné ustanovenia
1. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim podľa práva Českej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Českej republiky. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je viazaný žiadnymi kódexmi správania vo vzťahu ku kupujúcemu v zmysle § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
3. Všetky práva na webovú stránku predávajúceho, vrátane, ale nie výlučne, autorských práv k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, log a iného obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webovú stránku alebo akúkoľvek jej časť bez súhlasu predávajúceho.

 4. Predávajúci nezodpovedá za chyby spôsobené zásahom tretích strán do internetového obchodu alebo jeho používaním v rozpore s jeho účelom. Pri používaní e-shopu kupujúci nesmie používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by kupujúcemu alebo tretím osobám umožnila neoprávnene zasahovať alebo používať softvér alebo iné komponenty, ktoré tvoria e-shop, a používať e-shop alebo jeho časti alebo softvér spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho účelom alebo účelom.
5. Kupujúci týmto preberá riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

6. Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok predávajúci archivuje v elektronickej podobe.
7. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci zmeniť alebo doplniť. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúcej verzie Podmienok.
8. K obchodným podmienkam sa priloží vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

 



Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.12.2024

 

Vzorové odstúpenie od zmluvy

Odosielateľ:
Meno a priezvisko:
Príbytok:
E-mail:
Telefónne číslo:

Adresát:
Predajca: ProLean Consulting s.r.o.
IČO: 040 36 344
Sídlo: Kanice 239, 664 01 Kanice

Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy

Dňa dňa.......... Mám ............ na vašej webovej stránke/internetovom obchode objednaný tovar ..........., číslo objednávky ............, v hodnote .......... Kč. Objednaný tovar som dostal na ...........

Na základe svojho zákonného práva podľa platných právnych predpisov odstupujem od kúpnej zmluvy uzatvorenej cez internet, ktorá sa týka vyššie uvedeného tovaru, ktorý Vám týmto listom posielam späť a zároveň Vás žiadam o uhradenie kúpnej ceny vo výške .......... Kč a ......... CZK za poštovné na môj bankový účet číslo ............. najneskôr do 14 dní od doručenia tohto odstúpenia od zmluvy.

V.......... dňa..........